In Motion
Dit ckv programma is ontstaan in samenwerking met Museum Boijmans van Beuningen.
Vanuit een gemeenschappelijk thema en door een bezoek aan zowel het Depot als aan de studio’s van Scapino, worden de leerlingen in de schoenen gezet van de maker. Ze ervaren dat je als beeldend kunstenaar en choreograaf een onderzoeker bent en je een betekenisvol en creatief proces doorloopt.
Waar zo’n onderzoek start en hoe je vervolgens aan de slag gaat? Dat leren ze tijdens dit programma.
Praktische informatie
Vmbo, havo, vwo bovenbouw
Combinatie van bezoek aan het Depot en programma bij Scapino
75 min. of 90 min. (per bezoek)
Max. 25 deelnemers per groep (roulatie mogelijk)
Prijs op aanvraag
‘In Motion’ is een leuk en uitdagend CKV programma waarmee de leerlingen leren te kijken door de bril van de makers. Hoe komt een voorstelling tot stand of wat bewoog de kunstenaar (of architect) tot het maken van een schilderij, installatie of gebouw/object? Het programma sluit aan bij de diverse CKV dimensies, de leerlingen maken kunst actief mee en ze werken aan Domein A (verkennen) en Domein B (verbreden).
Bij In Motion ontdekken leerlingen meer over de manier van werken van zowel hedendaagse choreografen als van eeuwenoude of hedendaagse kunstenaars. Wat zijn de verschillen en overeenkomsten? Wat doet dit met hun eigen beleving bij het kijken naar kunst? Dit ontdekken de leerlingen samen tijdens het programma.
‘In Motion’ omvat:
- Bezoek aan een voorstelling van Scapino Ballet Rotterdam (of kijken naar een registratie hiervan) incl. een voorbereidende lesbrief
- Bezoek aan het Depot van Museum Boijmans Van Beuningen
- Dansworkshop in de studio’s van Scapino of op school
In Motion biedt vervolgens genoeg aanknopingspunten om in de klas aan de slag te gaan met een betekenisvol en creatief onderzoek als onderdeel van het CKV lesprogramma.
Ben je nieuwsgierig geworden of heb je een vraag over In Motion? Bel of mail gerust: [email protected] of 010 414 24 14.
Docenten In Motion
-
Annemarie Labinjo
-
Eldridge Labinjo
-
Mariella de Jong